מקלב: "אנחנו רואים בפתרון מצוקת הדיור חשיבות עליונה"

    אסתי פלד No Comments on מקלב: "אנחנו רואים בפתרון מצוקת הדיור חשיבות עליונה"

    חה"כ אורי מקלב בריאיון ל'קול חי': "דגל התורה ביקשה להיות משולבת במשרד השיכון מבלי לפגוע במעמדו של השר. אין עוד מפלגה שפעלה כמונו בנושא הדיור. כאשר האוצר, השיכון ועדת הכספים יהיו בידיים חרדיות נוכל לפעול לפתרון מצוקת הדיור"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    16:10
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on שבועיים לאחר ליל הניסים: צה"ל פינה שרידי טיל איראני

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חה"כ אורי מקלב (דגל התורה), שוחח הערב (חמישי) עם יעקב ריבלין ועוה"ד אבי בלום ב'פילפוליטיקה'. "קיבלנו קולות מכל הארץ, אנשים שרוצים מדינה יהודית ומסורת. גם אנשים ממש לא חרדים, לדעתי מדובר בעשרות אלפים. אמרתי לנשיא שבמערכת הבחירות הזו הנושא המרכזי היה הזהות היהודית והתשובה הייתה מאוד ברורה בעניין הזה. אילת, נהריה, קרית שמונה, בגלבוע – עשרות קולות בכל מקום, אלה לא קולות חרדים", אמר מקלב.

    הוא שיבח את התקשורת החרדית: "אני חושב שבימים האחרונים של לפני הבחירות כל התקשורת התגייסה והייתה חלק מהאווירה הרצינית והאחראית שגרמה לאנשים לצאת מגדרם, לעשות הכל כדי להצליח. אנשים ירדו לרחובות והביאו אנשים".

    הוא התייחס לזליגת קולות לש"ס: "יש אנשים בבייס שלנו שהצביעו ש"ס בגלל מרמור מדברים כאלה ואחרים – לא תצליח לגרור אותי למחלוקת עם ש"ס. הם קיבלו את הקולות האלה וזה לא הלך למקומות אחרים. ודאי שהייתי רוצה שזה יבוא אלינו. זה כואב שאנחנו איבדנו מנדט על 800 קול. בסופו של דבר זה כן הלך לליברמן".

    מקלב התייחס לאפשרות שיו"ר ש"ס יכהן כשר האוצר: "לאריה דרעי במשרד האוצר תהיה השפעה רחבה בכל הממשלה, יהיה שיתוף פעולה עם יו"ר ועדת הכספים הרב גפני ויהיה אפשר למנף את הדברים – אוצר וכספים בידיים חרדיות זה דבר חשוב ביותר. אנחנו אחרי הבחירות, הכוונות שלנו ושל ש"ס משותפות נפעל יחד כנגד כל ניסיון לשנות את צביון המדינה".

    הוא הדגיש: "דגל התורה לא בורחת מהתמודדות, דגל התורה ביקשה להיות משולבת במשרד השיכון מבלי לפגוע במעמדו של השר. אנחנו רואים במצוקת הדיור חשיבות עליונה. אין עוד מפלגה שפעלה כמונו בנושא הדיור, בנינו עשרות אלפי יחידות דיור בכל הארץ דברים שאף אחד אחר לא עשה. כאשר האוצר, השיכון ועדת הכספים יהיו בידיים חרדיות נוכל לפעול לפתרון מצוקת הדיור".

    מקלב התייחס לתפקיד של סגן שר: "סגן שר במשרד זה דבר לא פשוט, זו שתדלנות ולא משילות. למרות זאת כאשר הייתי במשרד התחבורה פעלנו רבות והבאנו הישגים רבים. כעת אנחנו דורשים תיקים מלאים שנוכל לפעול בהם בצורה מלאה".

    על פסקת ההתגברות אמר: "אנחנו לא חושבים שזה נכון שתהיה פסקת ההתגברות רק על חוק הגיוס אלא יש צורך בפסקת ההתגברות כללית. העליהום התקשורתי הוא צביעות זו סכנה לדמוקרטיה שעושים צחוק מבית המחוקקים".

    על דיל הרב הראשי בין ש"ס לציונות הדתית: "אנחנו לא מסכימים לפשרות בנושא של השקפה ותפיסות הלכתיות, אנחנו לא מסתכלים על הכיפה אלא על השקפת עולמו".



    0 תגובות